امر به معروف و نهي از منکر درخانواده
منوی کاربری


عضو شوید


نام کاربری
رمز عبور

:: فراموشی رمز عبور؟

عضویت سریع

نام کاربری
رمز عبور
تکرار رمز
ایمیل
کد تصویری
خبرنامه
براي اطلاع از آپيدت شدن وبلاگ در خبرنامه وبلاگ عضو شويد تا جديدترين مطالب به ايميل شما ارسال شود



لینک دوستان
آخرین مطالب
دیگر موارد

آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 2
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 2
بازدید ماه : 338
بازدید کل : 15203
تعداد مطالب : 76
تعداد نظرات : 8
تعداد آنلاین : 1



کد آهنگ براي وبلاگ
دانلود آهنگ جدید حدیث موضوعی سوره قرآن وصیت شهدا ذکر روزهای هفته
روزشمار فاطمیه پخش زنده حرم

سفارش کد بارشی

www.doostqurani.ir/

دوست قرآنی" href="http://doostqurani.ir/">دوست قرآنی

دریافت کد پیغام خوش آمدگویی دریافت کد حرکت متن چت روم

کد ِکج شدَنِ تَصآوير

آمار وب سایت

آمار مطالب

:: کل مطالب : 76
:: کل نظرات : 8

آمار کاربران

:: افراد آنلاین : 1
:: تعداد اعضا : 0

کاربران آنلاین


آمار بازدید

:: بازدید امروز : 2
:: باردید دیروز : 0
:: بازدید هفته : 2
:: بازدید ماه : 338
:: بازدید سال : 504
:: بازدید کلی : 15203
نویسنده : مریم
شنبه 20 دی 1393

فردي از امام‌صادق (ع) پرسيد: چگونه زن و فرزند را از آتش دوزخ حفظ کنم؟ ايشان فرمود: آن‌ها را امرکن به آنچه که خدا امرکرده، و نهي‌کن از آنچه خدا نهي کرده، اگر اطاعتت کردند که تو ايشان را حفظ کرده‌اي، و به وظيفه‌ات عمل نموده‌اي، و اگر نافرماني‌ کردند خودشان گنهکارند، تو آنچه را بر عهده داشته‌اي ادا کرده‌اي. (کافي، ج 5، ص 62 ). 
به عنوان نمونه يکي از راه‌هاي نجات اعضاي خانواده سفارش عملي به نمازي است که خود باعث جلوگيري از ارتکاب گناه است. در بخشي از سوره طه آيه 132 چنين مي‌خوانيم: «وَ أْمُرْ أَهْلَکَ بِالصَّلاةِ وَ اصْطَبِرْ علي‌ها...».
و خانواده خود را به نماز دستور ده و خود نيز بر انجام آن شکيبا و پر استقامت باش. چرا که اين نماز براي تو و خاندانت ماية پاکي و صفاي قلب و تقويت روح و دوام ياد خداست. 
شايسته است در اين سفارش والدين در خواندن نماز بر فرزندان خويش سبقت بگيرند، تا فرزندان لذت ياد الهي را در زندگي پدر و مادر تجربه کنند.
بعضي از والدين در امر به معروف و نهي از منکر چنان سخت‌گيري مي‌کنند به قولي به مرگ مي‌گيرند که به تب راضي شود. بدون اين که طرف مقابل را از نظر فکري آماده سازند مي‌گويند: اين کار را انجام بده چون من مي‌گويم، يا فلان عمل را ترک کن و انجام نده چون ما آن را انجام نمي‌دهيم. اين راه درست امر به نيکي و جلوگيري از کار ناشايست نيست، که دليل انجام نيکي يا ترک گناهي منحصر در فرمان والدين باشد. 
سنت الهي تبيين شده در قرآن به گونه ديگري است: اين که براي امر به کاري فقط به فرمان‌دادن اکتفا نمي‌کند بلکه به بيان فايده آن براي انسان نيز مي‌پردازد. در سوره احزاب، آيه 59 چنين مي‌خوانيم: 
«يا أَيُّهَا النَّبِيُّ قُلْ لِأَزْواجِکَ وَ بَناتِکَ وَ نِساءِ الْمُؤْمِنِينَ يُدْنِينَ عَلَيْهِنَّ مِنْ جَلَابِيبِهِنَّ ذلِکَ أَدْني أَنْ يُعْرَفْنَ فَلا يُؤْذَيْنَ». 
بگو: جلبابها [روسري‌هاي بلند] خود را بر خويش فرو افکنند. اين کار براي اين که شناخته شوند و مورد آزار قرار نگيرند بهتر است و اگر تاکنون خطا و کوتاهي از آن‌ها سر زده توبه کنند. 
در اين توصيه هدف شارع مقدس اين است که زنان مسلمان در پوشيدن حجاب سهل انگار و بي‌اعتنا نباشند، و در عين داشتن حجاب آن چنان بي‌پروا نباشند که غالبا قسمت‌هايي از بدن‌هاي آنان نمايان شود و اين کار، توجه افراد هرزه را به آن‌ها جلب مي‌کند. جالب اينکه خداوند در اين آيه شريفه براي جلوگيري از ارتکاب گناه تنها به نهي اکتفا نمي‌کند، بلکه به بيان ضررهاي آن گناه براي فرد نيز مي‌پردازد.



:: بازدید از این مطلب : 128
|
امتیاز مطلب : 10
|
تعداد امتیازدهندگان : 2
|
مجموع امتیاز : 2
مطالب مرتبط با این پست
می توانید دیدگاه خود را بنویسید


نام
آدرس ایمیل
وب سایت/بلاگ
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

آپلود عکس دلخواه:








.:: This Template By : Theme-Designer.Com ::.
درباره ما
مقام معظم رهبری : همه باید امر به معروف و نهی از منکر بکنند . امروز امر به معروف و نهی از منکر ، هم مسئولیت شرعی و هم مسئولیت اتقلابی و سیاسی شماست.مسئله امر به معروف و نهی از منکر مثل مسئله نماز یاد گرفتنی است و شما باید بروید و مسائل آنرا یاد بگیرید....
منو اصلی
نویسندگان
آرشیو مطالب
مطالب تصادفی
مطالب پربازدید
نظر سنجی

چقدر به فواید امربه معروف ونهی ازمنکر اعتقاد دارید؟

پیوندهای روزانه
چت باکس

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)
تبادل لینک هوشمند

تبادل لینک هوشمند

برای تبادل لینک ابتدا ما را با عنوان واجب فراموش شده و آدرس vajebframoshshode.LXB.ir لینک نمایید سپس مشخصات لینک خود را در زیر نوشته . در صورت وجود لینک ما در سایت شما لینکتان به طور خودکار در سایت ما قرار میگیرد.